Tvåhjuligt vårtecken

Vi har haft några underbart sköna dagar på våra breddgrader. Temperaturer över 20 grader i skuggan, strålande solsken, parkerna och uteserveringarna fyllda av soldyrkare. Och plötsligt har det hänt något med mig: För första gången sedan min kära cykel genomgick sitt ofrivilliga ägarbyte i oktober känner jag att det skulle vara trevligt med en ny. Sedan kanelbullens dag har det funkat alldeles utmärkt att inte ha två hjul att ta sig fram på. Jag menar, på vinterhalvåret är det ju ändå inte speciellt trevligt att cykla, det är halt och allmänt jävligt. Men nu… Det skulle faktiskt vara helt underbart att få ta sig en skön cykeltur i solskenet, få känna vinden i håret och bara må allmänt bra. Så jag ska nog faktiskt ta och ta tag i det här inom en inte alltför avlägsen framtid. Snart blir Linköpings gator farliga för allmänheten igen. :)

– Oskar 

Kommentera

