Spelningar och åter spelningar

Konsertåret 2007 ser ut att bli en höjdare av sällan skådat slag undertecknad med vapendragare. Close-Upkryssningen har jag ju redan kommenterat (här) och det var som bekant en riktig höjdare med efterlängtade spelningar med bland andra Tiamat och Dark Tranquillity. Och det ser ut att fortsätta i samma kaliber. Hittills är två spelningar helt klara:

  • In Flames – spelar ikväll, 23 mars, på Cupolen i Linköping. Blir första gången jag får tillfälle att se de här göteborgsgrabbarna live och förhoppningarna är stora. Kan för övrigt varmt rekommendera In Flames totalt meningslösa men tokroliga turnéblogg. Och livebilder läggs upp löpande på den officiella hemsidan.

  • Metallica – fick som sagt inte biljetter till spelningen i Stockholm, men det gör inte så mycket eftersom konserten på Vestereng utanför Århus i Danmark förmodligen blir rätt mycket fetare. Jag menar, jag ska ju dit. Blir tredje konserten med Metallica för mig. Och de båda jag varit på tidigare har ju varit rätt grymma…

Har även stora förhoppningar om turné för Paradise Lost (de släpper ju nytt album rätt snart), vilket i så fall innebär att jag får se dem för sjunde(!) gången. Och vem vet vad mer konsertåret 2007 kan ge? Flera bra band släpper skivor och kommer med lite tur ut på turné. Så det kan dra iväg och bli hur bra som helst…

– Oskar

Kommentera

