Fredagsfunderingar

Fredag. Fortfarande grått väder. Fortfarande på nh. Fortfarande sysselsatt med jobbsökande. Vardagen känns väldigt vardaglig. Kanske är det så vardagen ska kännas? Jag vet inte. För mig innebär det i alla fall en ökande känsla av rastlöshet. Eller vad man nu ska kalla det. Det är inte så att jag inte trivs på nh, eller har tråkigt i Linköping. Men det blir ändå väldigt mycket samma sak hela tiden. Samma rutiner. Samma soffa. Samma låtar på radion. Samma allt. Och samtidigt som jag trivs så spritter det i benen. Det behövs något nytt. Någon sorts förändring. Lite krydda i livet. Det behöver egentligen inte vara så mycket. Bara något som bryter upp vardagen en aning och förändrar rutinerna. Ger ny energi.

Samtidigt är det när rutinerna blivit som mest rutinerade som fantasin brukar vara som mest fantasilös. Och då blir det inte så lätt att göra något åt saken. Men jag får ta och gnugga geniknölarna lite, det måste ju finnas något bra förslag någonstans där inne. Men fram tills jag kommer på något själv så mottages förslag med tacksamhet…

– Oskar 

Kommentera

