Det rycker i resnerven

Det är en fantastiskt vacker vinterdag i Linköping. Solen skiner och snön ligger som ett gnistrande vitt täcke över stan. Det är faktiskt ganska trevligt, även om kylan gör att man kanske inte är sådär överdrivet entusiastisk när det gäller att vara utomhus. Men, trevligt eller inte, jag är faktiskt inte någon vintermänniska. Så lagom till att snön och kylan efter många om och men tagit vårt land i sitt grepp så börjar det mycket lägligt rycka i min resnerv. Entusiasmen för att dra ut och upptäcka världen börjar göra sig påmind igen. Att sätta sig på ett plan och dra iväg till en ny spännande plats (gärna en varm sådan) känns plötsligt väldigt lockande. Jag inser att jag måste göra i ordning någon form av plan för sådana här situationer, så att jag faktiskt kan tillfredsställa mitt resebehov när det börjar smyga sig på. Den här gången blir det visserligen en weekend nere i skåne (nästa vecka, över födelsedagen), men det finns ju så mycket annat att upptäcka och uppleva. Så nu är det dags att börja undanröja de hinder som finns, så att jag är redo nästa gång. För visst börjar det bli dags att pröva vingarna igen?

– Oskar 

Kommentera

