Steg på vägen

Inte klokt vad mycket text man kan få ur sig ibland, bara man gör ett litet ryck. Och på engelska dessutom. Inte dåligt, va? Jaja, uppsatsen ser ju i alla fall ut att börja bli riktigt ihopknuten nu, och det kunde man ju inte tro för några dagar sedan. Om det känns skönt? Gissa… Jag menar, nu kan jag faktiskt, med gott samvete, samla tankarna någon dag innan det är dags att bli seriös igen. Och när det hände senast, det har jag ingen aning om.

Nästan lite skrämmande tanke, förresten. Att när uppsatsen är färdig, framlagd och godkänd så är jag plötsligt klar med PA-studierna. Färdig på riktigt. Då är det ju tänkt att livet ska börja, eller fortsätta, eller vad man säger. Jag vet ju faktiskt på ett ungefär vad jag vill göra med livet. Är bara inte helt hundraprocentigt säker på hur jag ska ta mig dit ännu. En sak är i alla fall säker: jag kommer att uppnå mina mål på ett eller annat sätt. Och jag kommer förstås att hålla mina kära läsare uppdaterade genom hela processen.

– Oskar 

Kommentera

