Gott och blandat – funderingar en torsdagmorgon

Nu är det snart dags att dra. Eller, det är ju några timmar kvar, men det är ju faktiskt inte så mycket tid att vinka på när allt kommer omkring. Kl 17:00 flyger jag i alla fall ner mot Köpenhamn och tar sedan tåget därifrån till Ystad. Ska bli riktigt skönt med några dagars julmys. Och klappköp. För jag har inte köpt en enda ännu…

Nu sitter jag i alla fal och dricker kaffe och väntar på tvättmaskinen. Sedan ska det packas så att det skriker om det. Fast samtidigt får jag ju inte packa för mycket. Min kära mor påpekade att jag tydligen har en tendens att ha så fullt i väskan att det inte får plats några julklappar där när jag ska hem sedan. Och det stämmer nog rätt bra. Så det lär jag ju tänka på rätt rejält den här gången. Något som jag dock inte får glömma att packa ner är passet. Ska ju på utrikesflygning. Egentligen rätt sjukt att flyga den korta streckan för att hälsa på mamma. Men det blev ju billigare, så vad gör man?

Och så har jag ju varit på konsert igen. Såg Moneybrother på Platens i förrgår. Och det var faktiskt hur bra som helst. Jag har inte hört mycket av Moneybrother förut, mest de största hitsen. Men spelningen var riktigt skön rakt igenom, en sådan spelning som man blir glad av. Har egentligen inte tid att skriva så mycket om det nu, borde ju bita tag i packning och sådant. Hur som helst så har Tess lagt ut lite bilder från spelningen, de finns här. Som sagt så var det i alla fall en riktigt trevlig kväll, och Moneybrother går jag gärna och ser igen.

Men nu är det faktiskt dags att ta tag i den här dagen ordentligt. Så vi höres senare.

– Oskar

Kommentera

