Lyssna på solen…

Två tjejer sitter och snackar spanska i en cafésoffa ganska nära ”min”. Jag förstår inte mycket, men det är ett otroligt skönt språk att lyssna på. Sådär mysigt, på något sätt. Får en att drömma sig bort till varmare länder, soliga stränder och mysiga restauranger inne på trånga bakgator. Jag blir otroligt sugen på att bara släppa allt och sätta mig på ett plan och flyga iväg. Men för tillfället är det nog bäst att stanna där jag är…

Jag hade för övrigt en spanskakurs i mp3-format på datorn. Den är borta. Jag hittar den inte. Jag måste ha raderat den. Men jag har inget minne av att ha gjort det och har inte en aning om när det skulle ha skett. Mycket mystiskt. Och rätt irriterande, jag hade ju tänkt mig att gå igenom den där kursen ordentligt och kanske lyckas lära mig något. Men nu är den borta, spårlöst försvunnen. Har dock mina aningar om hur jag ska kunna få tag på kursen igen, så det är ingen panik. Men som sagt, mystiskt och irriterande.

– Oskar 

Kommentera

