Käftsmäll…

Satt och surfade runt bland bloggarnawordpress.com och fastnade ganska snart för en blogg som träffade mig som en knytnäve rakt i ansiktet: http://souldeep.wordpress.com. En dotter skriver om sin mamma som sitter på Kronobergshäktet, vi får följa hela processen från gripandet i februari, genom väntan på rättegång, väntan på dom och så vidare. Det är tung läsning, väldigt starka känslor beskrivna på ett avskalat och personligt sätt. Efter att ha ägnat en bra stund åt att läsa igenom det mesta i bloggen sitter jag helt mållös, omskakad och med många tankar om hur olika livet kan vara för olika människor. Under den tiden mamman i bloggen har suttit häktad har jag hunnit med så mycket, jag har genomfört en tvåmånaders resa till Brasilien, jag har flackat runt i Sverige hela sommaren, jag har gått på X antal spelningar, jag har umgåtts med familj och vänner. I stunder som denna är jag otroligt tacksam för det liv jag har.

– Oskar

2 reaktioner på ”Käftsmäll…

Kommentera

