Två veckor…

Nu har Norberg varit förkyld i två veckor. Jag kan inte minnas när det hände senast. Det brukar oftast gå över efter några dagar. Men den här gången hänger det i av någon underlig anledning, vägrar försvinna. Efter ytterligare en natt av rethosta (den kom tillbaka, trodde den hade gått över för några dagar sedan) känner jag mig en aning irriterad och lite förundrad över att mitt vanligtvis så snabba immunförsvar inte har fungerat ordentligt den här gången. Men det är bara att kämpa vidare, trycka i sig Echinagard och vänta.

Något annat som upptar tankarna för tillfället är valet, som närmar sig med stormsteg. Önskar att jag var en aning mer säker på vad jag vill rösta på, men det är svårt. Det finns egentligen inget parti som är klockrent, alla har vissa åsikter som jag inte håller med om alls. Det finns för tillfället två partier som det står och väger mellan, det ena i vänsterblocket och det andra i alliansen. Båda dessa partier lyfter fram frågor som jag tycker är viktiga, frågor som andra partier inte verkar bry sig om lika mycket. Och båda partierna har åsikter i andra frågor som jag inte kan ställa mig bakom. Så nu är det en hel del tänkande som gäller innan det är dags att gå till valurnorna den 17 september.

Och så har vi en uppsats som ska färdigställas och lämnas in. Vissa dagar har man en grym arbetslust, andra dagar blir det inget gjort alls. Men det är väl så människan fungerar. Framåt går det i alla fall, och nog börjar man kunna se konturen av något som kan bli riktigt bra? Ska bli skönt när den är klar i alla fall, det är alltid kul att kunna visa upp något som man har jobbat hårt med och dessutom så ska den ju ge mig en magisterexamen. :)

Till sist så kan jag informera er som inte sett det redan att det numera finns Skånebilder i galleriet. När jag får tid och ork så kommer det upp ännu fler bilder från sommaren. De bilder som förmodligen läggs upp närmast är från den fjälltur vi ska göra i helgen. Men det får ni läsa mer om senare. Nu är det dags att börja packa, nu ska Grövelsjön erövras. Mer bloggande nästa vecka…

– Oskar

Kommentera

